اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۲۷:۰۰
اذان ظهر ۱۲:۰۱:۴۶
اذان مغرب ۱۹:۱۷:۳۸
طلوع آفتاب ۰۵:۰۴:۰۶
غروب آفتاب ۱۸:۵۷:۵۲
نیمه شب ۲۳:۱۲:۵۶
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۲/۱۰/۳۰ - ۰۹:۳۹
«سراج24»گزارش می دهد:

رسانه ملی در خواب زمستانی / متولی تبلیغ سیاست های جدید جمعیتی کیست

در حالی وظیفه ذاتی رسانه ملی تبلیغ سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران است، شبکه های مختلف صدا و سیما با پخش تولیدات گذشته خود سیاست کاهش جمعیت را پیگیری می کنند.

رسانه ملی در خواب زمستانی / متولی تبلیغ سیاست های جدید جمعیتی کیست

سرویس فرهنگی سراج24: در حالی جمهوری اسلامی ایران لزوم تجدید نظر در سیاست جمعیتی برای مقابله با پیری جامعه را در نظر گرفته است که روند ازدواج و همچنین تولد فرزندان ایرانی منحنی شیب دار رو به پائینی را دنبال می کند. 

به همین دلیل از سال گذشته و بعد از سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی و تذکرات رهبر انقلاب در رابطه با پیری در جامعه سیاست «فرزندان بیشتر شور و نشاط بیشتر» جایگزین «فرزند کمتر زندگی بهتر» شده است.

اما یکی از دستگاه های تبلیغاتی که باید سیاست های نظام به پیش ببرد و در این حوزه فعالیت مناسبی انجام دهد رسانه ملی است که فعلا در خواب زمستانی به سر می برد.

از سال گذشته شورای سلامت سازمان صدا و سیما به عنوان متولی فرهنگی برای تبلیغات برای افزایش فرزند خانواده ها انتخاب شد اما در این مدت اخیر نه تنها اقدام قابل توجهی مشاهده نشده است بلکه این رسانه همچنان پیگیر سیاسیت های گذشته یعنی فرزند کمتر زندگی بهتر است.

از همین رو شب کذشته شبکه ای فیلم با پخش فیلم طنز چگونه میلیاردر شدم اقدام به تبلیغات سیاست کاهش فرزند کرد در این فیلم کارکتر اصلی که از وضع مالی خوبی برخوردار نبود علاقه خود را به داشتن فرزندان زیاد و بالا عنوان می کرد که با پاسخ منفی همسر و اطرافیانش مواجه می شد اما زمانی که فرد مورد نظر ثروت مند شد و در پایان ماجرا توضیح داده شده که نقش اصلی فیلم برای حفظ آرامش به دو فرزند بسنده کرده است.

به دلایل که در بالا توضیح داده شد از رسانه ملی توقع می رود حداقل به جای عملکرد نامناسب در مورد تبلیغ سیاست های جمعیتی جدید از پخش چنین فیلم ها و تولیداتی در صداو سیما جلوگیری کند.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۷
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••